Vissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (E)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Tehetséggondozás az informatikában – Szövegszerkesztés / Táblázatok /"Láthatatlan" táblázatok

Táblázatok

"Láthatatlan" táblázatok

A versenyeken, mint ahogyan a "mindennapi" dokumentumokban is, nem csak hagyományos, fejléccel ellátott táblázatot használunk. Sokszor az elrendezés illetve az elemek egyben tartása miatt szükségünk van akár keretezés nélküli táblázatra is. A formázási lehetőségeink tárházát növeljük azzal, ha "táblázatokban is gondolkodunk", gyakran ez lehet ugyanis a trükkösebb feladatok megoldása.

Ilyen keret nélküli táblázatot kellett készítenünk az előbb már taglalt OKTV 2003-2004 1. forduló, 2. feladatában is (KRESZ_2.docx állomásban). Itt a táblázat a képek és kérdések elhelyezésének fixálása miatt volt szükséges.

Vagy ott van például az imént megoldott OKTV 2007-2008 3. forduló, 2. feladat (történet_Kész.docx). A minta első oldalán lévő tartalomjegyzék szürke háttérrel és kerettel rendelkezik. Elsőre azt hihetjük, hogy ez szimpla szegélyezés. Ám mivel a különböző szintek eltérő behúzással rendelkeznek, így szegélyezés esetén az egyes bekezdéseknek külön kerete lesz. Ezért ezt a problémát csak úgy tudjuk megoldani, ha a tartalomjegyzéket egy téglalap alakú keretbe foglaljuk. És mi más lenne erre alkalmasabb, mint egy táblázat, melyet aztán már könnyen tudunk szegélyezni és kitölteni. Ez elsőre azért lehet meglepő ötlet, mert ritkán használunk 1x1-es táblázatot. Ám ez esetben csak ennek segítségével tudjuk reprodukálni a feladatot.

A mintán látszik, hogy a feladat a tartalomjegyzéket szürke kitöltéssel kéri10. ábra: Tartalomjegyzék a táblázatban

Az ábrajegyzék bekezdésinek egységes behúzása miatt, ott táblázat nélkül, szimplán összefüggő bekezdések szegélyezéseként is meg lehet oldani a formázást!

Vissza a tartalomjegyzékhez

Új Széchenyi terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.
Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült