Tananyag megnyitása új ablakbanVissza az előzőleg látogatott oldalra (nem elérhető funkció)Vissza a tananyag kezdőlapjára (P)Ugrás a tananyag előző oldalára (nem elérhető funkció)Ugrás a tananyag következő oldalára (V)Fogalom megjelenítés (nem elérhető funkció)Fogalmak listája (nem elérhető funkció)Oldal nyomtatása (nem elérhető funkció)Oldaltérkép megtekintése (D)Keresés az oldalon (nem elérhető funkció)Súgó megtekintése (S)

Tehetséggondozás az informatikában - Webszerkesztés

Szerző

Kiss Csaba

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul célja és tartalma

Írásom elsődleges célja, hogy segítse az informatika alkalmazói OKTV-re illetve OKATV-re (Nemes Tihamér Országos Informatikai Tanulmányi Verseny) készülő diákokat a felkészülésben, tanáraikat pedig a felkészítésben webszerkesztés témakörben. Ezzel egyszerre persze segítséget nyújt mindenki számára, aki az informatika középszintű érettségi, illetve az ECDL szintjén már túlmutató ismereteket és rutint szeretne szerezni a webszerkesztés témakörében.

Írásom hangvétele az egyszerűségre, érthetőségre törekszik, hogy mind a középiskolás korosztály mind pedig a webszerkesztés témakörében már valamennyire jártas olvasó számára is könnyen emészthető legyen. Nem írok úgy általában a versenyekről, hiszen akit ezen információk érdekelnek, az úgyis utána néz az interneten (pl. http://tehetseg.inf.elte.hu). Munkám során igyekeztem minél gyakorlat-orientáltabb lenni. Olyan feladatokat válogattam az eddigi OKTV és OKATV feladatsorokból (ezen belül is a webszerkesztés témaköréből), melyekről úgy gondoltam, hogy jól lefedik azokat az eszközöket, részfeladatokat melyek az eddigi versenyeken előfordultak, és egyben egy lehetséges megoldást adnak bizonyos egyedi problémákra. Ezeknek egy általam ajánlott megoldásán vezetem végig az olvasót. A megoldás főbb lépéseit minden példa végén képsorozatokkal szemléltetem.

Az olvasó részletesebb leírást találhat a KompoZer kezeléséről – olyan funkciók, eszközök kerülnek bemutatásra, melyek a jelenlegi informatika alkalmazói OKTV/OKATV követelményei között szerepelnek, a feladatok megoldását is ezzel a programmal mutatom be.

Megjegyzés

A KompoZer egy ún. WYSIWYG alkalmazás, (What You See Is What You Get), ami (elvileg) azt jelenti, hogy ahogyan a szerkesztőben kinéz a weblapunk, úgy fog megjelenni a böngészőben.

Miért a KompoZerrel mutatjuk be a webszerkesztési feladatok megoldását?

Korábban (főként) a Microsoft Sharepoint Designer 2007-es verzióját használták a diákok a versenyeken. Ezen alkalmazás újabb változata (Microsoft Sharepoint Designer 2010) azonban már nem alkalmas arra, hogy versenyeken, vagy versenyfelkészülésekre használják, hiszen működéséhez Sharepoint alapú webhely szükséges, önállóan nem használható statikus weblapok készítésére, így tananyagunkban alternatívaként az ingyenesen, több platformon is elérhető KompoZer utolsó stabil, 0.7.10-es verzióján fogom bemutatni a szükséges tudnivalókat.

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul leckéi, a megértéshez szükséges előismeretek, tárgyi feltételek

Leckék

  1. KompoZer felhasználói felülete
  2. Műveletek szövegekkel
  3. Lap tulajdonságainak megadása
  4. Hivatkozások és horgonyok (könyvjelzők)
  5. Bekezdések formázása
  6. Rajzelemek, képek beszúrása
  7. Táblázatkészítés
  8. Beágyazott keret használata
  9. Űrlapok
  10. Stílusok
  11. Webszerkesztési feladatok megoldása az OKTV és OKATV –ből
  12. Összefoglaló a webszerkesztés feladatokról

Előismeretek

Tárgyi feltételek

Vissza a tartalomjegyzékhez

Elvárások a tanuló felé

Minimumszint

Webböngészők gyakorlott használata, ismerete. Alapvető alkalmazói ismeretek, szövegszerkesztői ismeretek. (Esetleg ECDL Webkezdő szint megléte).

Optimumszint

Érettségi (közép-, vagy felsőfokú) tudásszint informatikából, alap HTML ismeretek.

Vissza a tartalomjegyzékhez

A modul irodalomjegyzéke

Ajánlott irodalom

Vissza a tartalomjegyzékhez

Kulcsszavak

Webszerkesztés, Nemes Tihamér, Informatika OKTV, Informatika OKATV, űrlap, táblázat, hivatkozás, tehetséggondozás

Fel a lap tetejére Ugrás a tananyag következő oldalára (V)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszirozásával valósul meg.
Készült az "Országos koordinációval a pedagógusképzés megújításáért” című TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 pályázat keretében.

A tananyag az ELTESCORM keretrendszerrel készült